vrijdag 18 maart 2011

Ademsessie

Benieuwd als ik was ging ik de ademsessie in. De therapeut die de ademsessie begeleidde legde in het kort uit wat een ademsessie is en de achterliggende gedachte. Er werd me gevraagd met een bepaalde intentie te gaan ademen voor mezelf. Nadat ik besloten had om meer connectie met m`n hart te maken kon ik de ademsessie beginnen. De bedoeling van de ademsessie is om al liggend meer zuurstof in te ademen en meer gebruik te maken van de capaciteit van mijn ademhaling.

De begeleidend therapeut observeerde mijn ademhaling. En gaf mij aanwijzingen hoe ik beter kon ademen omdat ik maar zo`n 20 % van mijn ademcapaciteit benut. Aangezien mijn ademhaling geen vloeiende beweging had, was het zaak voor mij om mijn adem meer als een ritmische golf te laten vloeien. Tijdens de ademsessie was het de bedoeling dat ik mij uitte in de vorm die naar boven kwam. Door het uiten via mijn stem ontstond er een trilling die ik mijn lijf kon voelen. Tevens kwam er emotie naar boven wat dient als een stap in het helingproces.

Na een aantal keer dit proces van ademen en uiten herhaalt te hebben, werd de sessie afgesloten door het los gooien van de spieren, om erna nog in alle rust bij te komen van de sessie. De levensenergie tintelde letterlijk door mijn warm geworden lichaam. Voldaan en licht van leden kon ik terugkijken op een zeer geslaagde en prettige ademsessie die iemand zelf mag ervaren om meer vitaliteit, prettige warmte en helderheid te krijgen.

K.